Een goede website, belangrijker dan u denkt!

Het belang van een goede website wordt vaak onderschat! Het is vaak het eerste wat men van uw bedrijf ziet! En laten we eerlijk zijn: een eerste indruk is vaak heel belangrijk!

Vroeger kwamen de klanten vanzelf. Via via had men over u gehoord en waarom zou men verder kijken? U bent goed. Maar de markt veranderd!
Goed is niet goed genoeg meer! Want nu vind men het ook belangrijk dat u prijzen ook ‘goed’ zijn, en uw locatie, uw uitstraling, uw menukaart, uw services et cetera. En om aan die informatie te komen hoeft men maar naar één website te gaan: Google.

Wie zou u kiezen?

Daar staat u dan vervolgens op Google! U bent overtuigd van uw kunnen, maar hoe overtuigd u anderen? U krijgt met geluk per ‘zoekende klant’ 1 minuut de tijd! En eigenlijk bied iedereen hetzelfde aan (in grote lijnen), maar toch moet u opvallen. Wat maakt u bijzonder in vergelijking met de rest? Een aantal voorbeelden die ‘het verschil’ kunnen maken:

De Fotograaf

Voor een fotograaf is het zeer belangrijk dat in één oogopslag zichtbaar is welke kwaliteit hij levert. Dus op de startpagina moeten al direct foto’s staan die weergeven waar zijn specialiteiten liggen. Kom je op een website die begint met tekst, dan ben je als fotograaf de aandacht van de bezoeker al snel kwijt. Verplaats u in de klant: de klant wil een fotograaf voor zijn/haar huwelijk. En u bent huwelijksfotograaf. De klant wil dan binnen 2 klikken eigenlijk voorbeelden zien van gelukkige paartjes op een mooi bosweggetje leunend op hun bolide. En dit het liefst nog zo mooi mogelijk bewerkt.
Ziet de potentiële klant dit niet? Dan is de kans zeer groot dan na 2 klikken hij 2 maal hard op de ‘back’-toets klikt en naar de volgende in de Google-lijst gaat. Hard, maar zo is de werkelijkheid! Herkent u dit zelf niet?

De Boekhouder

Indien iemand op zoek is naar een boekhouder, kan dit met diverse redenen zijn. Iemand is op zoek naar Fiscaal advies, of naar een boekhouder voor zijn/haar gehele administratie, of misschien alleen naar iemand die de jaarlijkse inkomensbelasingaangifte wil doen. Het is belangrijk dat uw website hierop ingesteld is. Bediend u particuliere klanten? Dan is het van belang dat de bezoeker dit snel kan zien en eventueel een mooi aanbod ziet. Een snelle shifting tussen particuliere klanten en zakelijke klanten is eigenlijk een eerste vereiste. Vervolgens is het van belang dat men goed kan zien wat uw kwaliteiten zijn. Bent u erkent BelastingConsulent? En bent u wel op de hoogte van de laatste wijzigingen op het gebied van vrijstellingen en regels? Dat zijn zaken die bezoekers belangrijk kunnen vinden en dus snel zichtbaar moeten zijn.

De Kapper

Verplaats u wederom in de klant: uw zit letterlijk en figuurlijk met de handen in uw haar, want dit model maakt u niet happy en u bent toe aan vernieuwing! Tevens is het eigenlijk iets te lang. U gaat dus naar Google, zoekt op kapper gevolgd met uw wijknaam en vervolgens krijgt u een hele waslijst met kappers in uw wijk! Wat wilt u zien op die website? De meeste bezoekers willen toch wel weten wat u bied. Knipt u dames en heren? En ja, men zoekt ook op wat het kost bij u. En wellicht ook heel belangrijk: wanneer kan de klant terecht? Een directe reservering via de website waarin men kan zien wanneer men terecht kan, hoelang men er onder behandeling is en wie ze gaat helpen. De klant van nu wil weten waar hij/zij aan toe is.
Recentelijk heb ik mij gespecialiseerd in het opzetten van websites voor de kappersbranche.

Voor meer info over de genoemde Reserveringsmodule vraag ik u om mijn DemoSalon te bezoeken!

Al met al is het ten alle tijden belangrijk om u allereerst in de gedachte van de potentiële bezoeker te verdiepen. En heeft u die creatieve vermogens niet zo? Dan is een goed marktonderzoek zeer belangrijk. Bij al deze punten help ik u graag. Ik help u van A tot Z in dit proces en zorg ervoor dat u uiteindelijk wel bovenaan die keuzelijst van de klant staat!

Meer weten? Contacteer mij, en wellicht zitten we samen hier aan een heerlijk kopje koffie om samen te praten over uw wensen en wat ik hierin kan betekenen.

 

Ook leuk om te lezen: De blog die ik ooit schreef over het belang van een goede website.